hundutbildaren

Alla inlägg den 24 september 2012

Av Hundutbildaren - 24 september 2012 13:35

Hur får du hunden att använda hela sin kapacitet i fartmomenten på lydnadsplanen!


Vi får det vi förstärker, och många gånger kan det vara dåligt tempo. Hunden utför! Men skulle den kunna utföra ännu bättre genom att ta i ännu mer? Antagligen!


Hur får vi då hunden att ta i och springa ännu fortare? Genom att lägga upp träningen på rätt sätt, förstärka rätt och göra träningen rolig och lustfylld, genom att hitta rätt känsla i hunden. Genom att tidigt jobba med olika "triggers" inte bara i träningen på planen utan i vardagliga situationer.

På min dagliga promenad finns det några ställen där mina hundar får ruscha och där bygger jag in triggers (läten som jag kan använda på träning och tävling)  jag vill att de ska betyda hög förväntan av att få springa fort. Se exempel på filmen:



 

Är du intresserad av att lära dig mer om hur man kan optimera sin hunds fart på träning och tävling. Helgen den 20/10-21/10 kl 10.00-15.00 kommer jag ha en kurs i ämnet, vi jobbar med fartövningar och olika triggers.

Några platser kvar. Anmäl till hundutbildaren@live.com

Presentation


Hundutbildaren
Vi anordnar Utbildningar, kurser, föreläsningar, Clinics och Läger

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hundutbildaren


Ovido - Quiz & Flashcards