hundutbildaren

Alla inlägg den 11 april 2011

Av Hundutbildaren - 11 april 2011 19:27

När vi bestämde oss för att flytta fanns lite tankar på att jag eventuellt skulle söka anställning istället för att ha eget företag, det är ju betydligt lugnare du har din lön som kommer varje månad, inget huvudgripande ansvar oftast bara åtta timmars dagar, mycket fördelar. Men ju mer jag tänkte på det desto mer självklart kändes det att satsa på företag igen. Jag kommer ur en familj som i generationer drivit egna företag.  Min största förebild Mormor var egen företagare, hennes pappa var det och min mamma är det, så jag kanske har det i blodet. Dessutom lever jag ihop med en man som är det.


Livet är för kort för att harva runt på ett tråkigt jobb, jag vill jobba med något som jag tycker är kul. Något som känns meningsfullt.

Jag älskar uppstartningsfasen - spruta idéer, planera, marknadsföra, fixa, osv. Jag som person går alltid in helhjärtat för sådant jag tycker är kul, detta är både positivt och negativt men förhoppningsvis har jag lärt mig en del under åren och kan undvika att boka upp dygnets alla timmar. Jag kommer starta två företag i Karlstad ett själv och ett ihop med en tjej, ett helt nytt koncept i Karlstad som vi båda tror starkt på. Planering pågår för fullt. I båda företagen kommer jag att jobba med hundar.


Jag förstår att många blir avskräckta från att starta eget, herregud alla papper och regler, men det är verkligen inte så komplicerat som det verkar. Det finns väldigt bra hjälp att få. Det viktigaste är att det finns en marknad för din idé, så att göra en marknadsundersökning är inte så dumt. Finns det ett behov, finns det konkurrenter och om det gör det vad kan du erbjuda som är bättre? Vart finns dina kunder? Hur kan du locka dom till dig? Är du övertygande, brinner du för det du gör? Om inte du tror på din idé så kommer ingen annan att göra det heller!

Det finns aldrig några garantier men vågar man inget så vinner man inget.


Presentation


Hundutbildaren
Vi anordnar Utbildningar, kurser, föreläsningar, Clinics och Läger

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hundutbildaren


Ovido - Quiz & Flashcards