hundutbildaren

Alla inlägg den 30 mars 2011

Av Hundutbildaren - 30 mars 2011 13:28

Fick ett mail från Frida i Norrland som tänker starta upp ett hundpensionat där och som hade frågor om detta, jag tänkte sammanfatta svaren här.


Jag beskrev en del i ett tidigare blogginlägg och vill poängtera att det inte alltid är en dans på rosor när man ska starta nytt, detta tror jag gäller i de flesta branscher man måste vara otroligt målmedveten och ha ett genuint intresse för att orka.

Det tar ca tre år för de flesta innan man hunnit bli etablerad. Jag måste säga att nu efter sju år i braschen så flyter iaf mitt arbete otroligt lätt, det finns en stor skara stammkunder, någon marknadsföring behövs i stort sett inte längre vi är välkända och har ett gott rykte på marknaden. Det finns bra och välfungerande rutiner som kunderna är väl insatta i, och nu för tiden kan jag faktiskt bli sjuk utan att behöva jobba, jag kan också ha semester. Jag har förmånen att ha duktig personal.


Mitt råd är att besöka flera olika pensionat, vara med en dag, fråga om allt ! Vilka misstag har dom gjort, och lära sig av dom (jag har beskrivit en del av mina i tidigare inlägg)


Att vi nu säljer har inget att göra med pensionatsarbetet det kommer jag sakna i massor.


Till den sista frågan: Är det värt allt slit - Ja för mig har det varit det, allt slit som jag lagt ner ibörjan har gett utdelning och lett till en skön tillvaro.  jag har också turen att få jobba med det jag tycker är roligast nämligen hundar. Sen har vi alla fördelar med att vara egen, du bestämmer över dig själv, du kan påverka och förverkliga dina drömmar. Så jag säger bara go for it !!!

Lycka till !!!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hundutbildaren
Vi anordnar Utbildningar, kurser, föreläsningar, Clinics och Läger

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<<
Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hundutbildaren


Skapa flashcards